WHITE PAPER

Nudging för att sälja mer ekologiskt

Vi människor gör inte det vi säger att vi skall göra. Gapet mellan våra i många fall fina och ambitiösa intentioner är stort. T.ex. hur många gånger har man inte försökt sluta äta socker eller motionera mer utan att lyckas långsiktigt?

I detta white paper presenterar vi ett antal experiment i butik som på olika sätt skall påverka shoppern vid köptillfället utan att shoppern behöver vara 100 % informerad. Det engelska uttrycket för detta är “nudging” och handlar om att påverka beteendet direkt. Nudging har visat sig vara ett effektivt sätt att påverka våra beteenden i en riktning som vi önskar.

Projektet är finansierat av Hakon Swenson stiftelsen.

Yrkesroll

Jag accepterar att SRB Retail House sparar mina uppgifter för framtida utskick om events och erbjudanden.

SRB Retail House

Torsgatan 30, 113 21 Stockholm

08-740 00 00 | info@srbretailhouse.se

srbretailhouse.se