WHITE PAPER

Shopper Marketing
– marknadsföring 2.0

Dagligvarubranschen är i en ständigt pågående förändringsprocess och det påverkar hur vi marknadsför och säljer dagligvaror. Idén med Shopper Marketing är att även varumärket kan byggas i butiken där trafiken till stora delar finns, framförallt när det gäller snabbrörliga konsumentprodukter.

I detta white paper beskriver vi teorin bakom Shopper Marketing som baseras i stor del på den första akademiska artikeln på temat Shopper Marketing, publicerad 2011. Den är fortfarande aktuell i sina grundläggande definitioner men är också kompletterad med mina praktiska erfarenheter, efter att ha arbetat enligt dessa principer med såväl varumärken som dagligvaruleverantörer i mer än 10 år.

Projektet är finansierat av Hakon Swenson stiftelsen.

Yrkesroll

Jag accepterar att SRB Retail House sparar mina uppgifter för framtida utskick om events och erbjudanden.

SRB Retail House

Torsgatan 30, 113 21 Stockholm

08-740 00 00 | info@srbretailhouse.se

srbretailhouse.se